14.09.2016

mBank dla inwestorów: mFundusze Dobrze Lokujące z trzema strategiami inwestycyjnymi

mFundusz dla każdego, mFundusz dla aktywnych czy mFundusz dla odważnych? 19 września br. mBank uruchamia subskrypcję na nowe produkty dla inwestorów. mFundusze Dobrze Lokujące to trzy proste strategie funduszy inwestycyjnych, zróżnicowane pod względem ryzyka.

Oferta przygotowana została z myślą o początkujących inwestorach - wybór mFunduszy jest prosty, w zależności od wybranego wariantu średnioroczna oczekiwana stopa zwrotu wynosi 2 proc., 5 proc. lub 8 proc. Klienci mają możliwość elastycznych wpłat i wypłat zainwestowanych środków lub ewentualnych konwersji oraz stałego monitorowania bieżących wyników w serwisie transakcyjnym mBanku. Innowacyjność usługi w głównej mierze polega na zminimalizowaniu procesu decyzyjnego klienta, który w praktyce ograniczy się do określenia akceptowanego poziomu ryzyka lub/i oczekiwanej  średniorocznej stopy zwrotu – która w tym przypadku jest z góry określona dla każdej strategii i stanowi punkt odniesienia dla zarządzających. Oferta została przygotowana we współpracy ze Skarbiec TFI, jednym z największych i najbardziej innowacyjnych towarzystw na polskim rynku. Istotną rolą w procesie inwestycyjnym będzie odgrywało Biuro Maklerskie mBanku, w szczególności Departament Doradztwa Inwestycyjnego (dawny mWealth Management SA), który będzie pełnił rolę doradczą. Celem współpracy mBanku ze  Skarbiec TFI jest zaoferowanie klientom detalicznym rozwiązań inwestycyjnych, w których wykorzystamy kompetencje i doświadczenie zespołu zarządzających obu instytucji.

- mFundusze Dobrze Lokujące to oferta dla początkujących inwestorów, poszukujących ograniczonego wyboru oraz wsparcia w zarządzaniu składnikami portfela. Stanowią uzupełnienie dotychczasowej oferty mBanku dostępnej w ramach Supermarketu Funduszy Inwestycyjnych – mówi Paweł Przybyłek, dyrektor odpowiedzialny za produkty inwestycyjne i oszczędnościowe dla klientów indywidualnych mBanku.

Aby skorzystać z oferty, wystarczy posiadać konto w mBanku oraz bezpłatnie uruchamiany i prowadzony Supermarket Funduszy Inwestycyjnych. Po zalogowaniu do systemu transakcyjnego w zakładce „inwestycje” należy wybrać jedną z trzech zdefiniowanych strategii inwestycyjnych o różnym potencjale zysku oraz ryzyka. Standardowo zakup strategii będzie się odbywał analogicznie, jak oferowanych dotychczas funduszy inwestycyjnych natomiast w początkowej fazie będzie on prowadzony w ramach subskrypcji.

Minimalna kwota pierwszej wpłaty wynosi 1000 zł, a kolejnej 100 zł. W dowolnym momencie klient będzie miał też możliwość zasilenia danej strategii jednorazową lub cykliczną wpłatą. Co ważne, skład instrumentów finansowych dla każdej strategii będzie aktywnie dostosowywany do sytuacji rynkowej. A bieżąca wycena portfela  w serwisie transakcyjnym mBanku umożliwi łatwą kontrolę efektów inwestycji. Klienci cały czas będą otrzymywać czytelną informację o stopie zwrotu danej strategii.

Przez pierwsze sześć miesięcy mBank oferuje obniżone opłaty za zarządzanie inwestycją, po tym okresie kwoty te nadal nie przekroczą średniej opłaty oferowanej na rynku (odpowiednio: 0,4 proc. i 0,7 proc. dla mFunduszu dla Każdego, 0,7 proc. i 1,3 proc. dla mFunduszu dla aktywnych oraz 1,0 proc. i 1,9 proc. dla mFunduszu dla odważnych)

Od 9 września klienci mBanku widzą nową funkcjonalność w systemie bankowości internetowej. Po kliknięciu na jedną ze strategii inwestycyjnych zostaną przekierowani na strony informacyjne banku. Do momentu rozpoczęcia zapisów w subskrypcji mogą więc zapoznać się ze szczegółami oferty i spokojnie podjąć decyzję, którą propozycję wybiorą. 

Subskrypcja będzie trwać od 19 września do 11 października 2016 r.

- Nowe, innowacyjne podejście do inwestycji, dzięki swojej prostocie, elastyczności a także transparentności ma szansę na zdobycie uznania w oczach klientów, za czym przemawiają badania przeprowadzane w trakcie prac nad wdrożeniem usługi. Ambitnym celem mBanku jest zgromadzenie w mFunduszach Dobrze Lokujących  500 mln aktywów w perspektywie 2 letniej - dodaje Paweł Przybyłek.

Więcej informacji na: https://www.mbank.pl/indywidualny/inwestycje/fundusze/dobrze-lokujace/

Kontakt dla mediów

Emilia Kasperczak
Specjalista ds. relacji z mediami
Krzysztof Olszewski
Rzecznik prasowy