08.11.2017

Mobilnie, ale w placówce? W mBanku to możliwe

mBank rozszerza działanie popularnej mobilnej autoryzacji. Klienci korzystający z tej formy potwierdzania operacji mogą teraz także zatwierdzić wpłatę lub wypłatę gotówki w placówce. Dzięki temu obsługa jest szybsza, a bank i klient nie gromadzą papierowych potwierdzeń. To pierwsze tego typu wdrożenie w Polsce.

Od kwietnia br. wszyscy klienci, którzy posiadają aplikację mBanku, mogą korzystać z mobilnej autoryzacji. Dzięki niej w aplikacji mobilnej łatwo zatwierdzają transakcje realizowane przez internet. Nie muszą w tym celu przepisywać kodów autoryzacyjnych z SMS-ów. Ponieważ usługa cieszy się popularnością, bank stawia na jej rozwój.

Klienci chcący wypłacić lub wpłacić gotówkę w kasie mogą zrobić to wygodniej, bez konieczności czekania na wydrukowanie potwierdzenia i przechowywania go. Zastosowanie mobilnej autoryzacji pozwala także oszczędzić czas – według analiz banku, czynność ta mobilnie odbywa się 15 proc. szybciej niż standardowo.

Jak działa mobilna autoryzacja?

Mobilna autoryzacja to nowy – łatwiejszy, szybszy i bezpieczniejszy – sposób potwierdzania operacji. Cały proces odbywa się w aplikacji mobilnej banku i nie wymaga dodatkowego oprogramowania. Do tej pory klienci po zleceniu operacji w bankowości internetowej przepisywali hasło z wiadomości SMS (przychodzącej na zarejestrowany w banku numer telefonu) lub podpisywali wydruki potwierdzenia wpłaty, wypłaty .

Rozwiązanie eliminuje konieczność przepisywania haseł oraz podpisywania wydruków. Po zleceniu operacji w internetowym serwisie transakcyjnym lub w placówce, w aplikacji mobilnej banku od razu pojawia się powiadomienie autoryzacyjne (tzw. push). Wystarczy zalogować się do aplikacji i potwierdzić lub odrzucić transakcję jednym kliknięciem.

Kontakt dla mediów

Kinga Wojciechowska-Rulka
Specjalista ds. relacji z mediami
Krzysztof Olszewski
Rzecznik prasowy