20.06.2018

Płatności mobilne to nie jedyna nowość w mBanku. W aplikacji można też otworzyć konto

Kolejne nowości w aplikacji mobilnej mBanku. Poza nowym systemem płatności, pojawiła się też możliwość otwarcia rachunku wprost ze smartfona a także zarządzania zleceniami stałymi. Z pierwszej możliwości mogą korzystać użytkownicy urządzeń z systemem iOS (Apple). W mBanku stanowią oni już 25 procent wszystkich użytkowników aplikacji mobilnej.

Od teraz konto w mBanku można założyć mobilnie w systemie iOS, bez konieczności wizyty w placówce czy kontaktu z kurierem. Wkrótce możliwość otwarcia rachunku w aplikacji pojawi się także na urządzeniach z Androidem.

Wystarczy kilka prostych kroków:

  • po pobraniu aplikacji na smartfona należy wybrać opcję „Otwórz rachunek przez wideo” z wykorzystaniem dowodu osobistego;
  • podczas rozmowy video z ekspertem banku użytkownik zostanie poproszony o pokazanie dowodu osobistego i wykonanie zdjęć – na podstawie fotografii dokumentu konsultant zweryfikuje klienta, a następnie złoży wniosek o rachunek w jego imieniu (wcześniej uzupełniając go niezbędnymi danymi osobowymi);
  • podpisanie umowy następuje zaraz po zakończonej rozmowie video – bezpośrednio w aplikacji; podpisem jest specjalny kod przekazywany w ramach połączenia telefonicznego;
  • na koniec klient może od razu powiązać swoją aplikację mobilną z nowym kontem i aktywować kanały dostępu do banku.

 mBank udostępnił również możliwość zarządzania zleceniami stałymi z poziomu aplikacji mobilnej. Wystarczy wejść w opcje płatności, aby ustawić nowe zlecenie, odwołać lub zmodyfikować istniejące.

Z aplikacji mBanku korzysta już ponad 1,2 mln klientów. Globalna firma doradcza Forrester w swoim raporcie The Forrester Banking Wave™: European Mobile Apps, Q2 2018, uznała ją niedawno za trzecią najlepszą w Europie, doceniając zwłaszcza jej funkcjonalność i użyteczność.

Kontakt dla mediów

Kinga Wojciechowska-Rulka
Ekspert ds. relacji z mediami
Krzysztof Olszewski
Rzecznik prasowy